Ana Sayfam Yap
 Sık Kullanılanlara Ekle

Taraf gazetesinin ortaya çıkarttığı 'Balyoz' Güvenlik Harekatı hakkında yapılan darbe yorumlarını inandırıcı buluyor musunuz?

  • Evet, yoruma katılıyorum
  • Hayır, yoruma katılmıyorum
  • Bu konuda bir fikrim yok

Eposta adresinizi verin, iyibilgi'nin özel haberleri posta kutunuza düşsün.




14 Ağustos 2007
font boyutu küçülsün büyüsün



'Kadının başını örtmesi tüm semavi dinlerde var'


Bir gazeteye demeç vererek, "İslam'da örtünmenin yeri yok" diyen İsmet Bozdağ'ın bu görüşünü, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Kelam Anabilim Dalı Başkanı Yusuf Şevki Yavuz'a sorduk. iyibilgi özel




'Kadının başını örtmesi tüm semavi dinlerde var'

Marmara Üniversitesi ilahiyat Fakültesi Kelam Ana Bilim Dalı Başkanı Yusuf Şevki Yavuz, iyibilgi'nin sorularını yanıtladı:

Sayın Yavuz, bugün bir gazetede, İslam’da örtünme yoktur, Kur’an’da başınızı örtün denilmiyor diye bir yazı vardı. Nur suresinin 31. ayetine değinilerek kadının örtmesi gereken yerin ziyneti yani göğüs bölgesi olduğu yazıyordu. İslam’da örtünme gerçekten bununla mı sınırlı?

Aslında başörtüsü meselesi modernizmle birlikte ortaya çıkar. 1400 yıldır İslam aleminde böyle bir sorun yoktur.  İslam âlimleri böyle bir mesele üzerine tartışmaz, hatta hepsi aynı görüştedirler.

Modern zamanlarda, batılılaşmanın getirdiği sekülerizmle birlikte Müslümanlar batılılar gibi olmaya çalıştılar. Başörtüsü ve örtünme sorunu da o zaman ortaya çıktı.

Konuyla ilgili iki keskin görüş var zaten. Birincisi aşırı uç, Afganistan’ın Taliban’ı gibi, “Kadının yüzü görülmemeli, kadın perde arkasından bakmalı” gibi görüşlere sahipler. Diğeri de modern uç, “örtünme yok” görüşünü getirenler…

Günümüz Türkiye’sinde ise alimler “mutedil” görüşü temsil ederler. Yani ılımlı, iki ucun arasındaki görüşü…  Buna göre örtü, kadının cinselliğini örter ve cinselliğin tazeliğini korur. Tabii önemli olan, kadının toplumda eğitim alabilmesi, örtülü kızların sosyal faaliyetlerde yer alabilmesi.

Yaşlı kadınlarda örtünme durumu farklı. Hadiste izin veriliyor, “Örtünmeyebilir ama örtünmesi kendisi için hayırlıdır.” deniliyor. Yaşlı kadın cinsel cazibesini yitirmiştir çünkü. Cildi buruşmuştur, saçları ağarmıştır.

Örtünme cinsel cazibeyi  örtmek manasındadır yani, çünkü cinselliğe asıl konu kadındır. Cinsel cazibe kadındadır. Erkekte değil. Masallar da bile böyledir.

Semavi dinlerin hepsinde kapanmanın olması da ayrı bir kanıttır aslında. Örneğin Hıristiyan rahibeler de saçlarını örterler.

Kuran’da başın örtülmesi yer almıyor. Kur’an dini açıklamak için herkesin referansı olabilir mi?

Bu yanlış İslam anlayışından ortaya çıkan bir sorun. Kur'an'da namazın nasıl kılınacağı da yer almıyor. Kuran’ın ayetleri müteşabih (anlamı kapalı olan ayetler) ve muhkem (anlamı açık olan ayetler) olarak ikiye ayrılır. Müteşabih ayetleri de örneğin, Peygamber Efendimiz (sav)’in sünneti olmadan açıklayamıyoruz.

Temel İslami bilgi içinde, peygamberin anlattıkları ve uygulamaları var, ki biz buna sünnet diyoruz zaten. Sünneti hiçe sayarak siz dini inşa edemezsiniz. İslam, Peygamber Efendimize (sav) dayanıyor.

Biz elimize bir tıp kitabı alsak, yarın ameliyata girebilir miyiz? İnsanlar Hz. Muhammed (sav)’in sünnetini öğrenmeden, sadece Kur’an’ın meal yüzünü okuyarak İslamiyeti anlayamazlar.

Sünneti dışlayan bir anlayışla, İslamiyet adına doğru bir hükme varılamaz.

 www.iyibilgi.com






Sizin isminiz

Alıcının e-posta adresi



Doğrulama işlemi
2 + 3 = 


Oku Yorum


  • BİRAZ EMPATİ!!! 

    nasıl yorumlar bunlar yaa,bilen bilmeyen yazmış.lütfen görüşünüz ne olursa olsun karşıdakini biraz düşünün,sonra yorum yapın..biz bu örtüyü her türlü hakarete,dışlanmaya rağmen başımızda taşıyorsak;başımız dik geziyor,engellere aldırmadan yolumuza devam ediyorsak biraz olsun anlayışı hakediyoruz demektir.niyetiniz birşey sormak değil de hakaret etmek sanki.her zamanki gibi rabbime havale ediyorum.biz bu dünyada mazlumuz......
    seyma / 15 Mayıs 2008 09:46
  • neden erkekler değil? 

    neden erkekler başını örtmüyo da kadınlar örtüyo.bu durumda erkekler daha ayrıcalıklı oluyo.
    adsız / 28 Kasım 2007 16:27
  • Sümerlerin dini de büyük ve semavi bir din mi? 

    Din konusunda uzman olan birisinin, en azından inancın evrimi ve dinlerin tarihi hakkında da bir parça bilgili olmasını beklemek hakkımız değil mi? Kendisi de bilginin önemini vurgularken neden tarihi görmezden geliyor. Ne örtünme semavi dinlerle başladı, ne de örtünenler ilk semavi (büyük) dinlerin mensuplarıydı. Anadolu'nun, Sümer'lerin tarihlerine bakmak yeterli. Bu yüzyılda, hala kadının cinselliğine vurgu yaparak örtünmenin gerekliliğini vurgulamak da herhalde kişinin yetişmesi, bulunduğu kültür ve yaşamla ilişkisi ile ilgili bir şey. Bu ülkede yaşayan hepimize Allah kolaylık versin. Bilim adamımız böyle konuşursa, "hoca" larımıza cahil hocalara kızmaya hiç gerek yok.
    S.Sıtkı Tekmen / 20 Kasım 2007 14:43
  • Ahlak insan olmanin yeter sebebidir 

    Buradaki yorumlari gorunce, ne kadar yoruldugumu anladim. Bazilarimiz hala, basortusu meselesi yok, Turban meselesi var gibi igrenc yorumlar yapiyorlar. Kesinlikle aklaksiz ve iki yuzlu bir yorum olduguna inandigim bu tarz bakis acisi, riyakarligin ve tersten basortusunu siyasallastirmanin bir sembolu. Universite kapisinda, basi ortulu birisini gorunce nasil karar veriyorsunuz bu ortunun basortusu mu turban mi olduguna. Demogoji hemen basliyor tabi, yok ortunme sekli soyle olursa imis mis mis. Allah askina kim dedesinin giydigi ispanyol paca pantolanlari ya da cariklari giyiyor. Solcular bile parkalari cikarali yillar oldu. Bir de Basortusune cagdaslik filan diye karsi cikanlar var. Asil onlar basi acik olmayi siyasal bir mesaj olarak kullanmakta degiller mi? Emin olun artik bu gorusler igrenclesti. Ha son olarak bi de Islam da var mi yok mu tartismasini yapan zavallilar var. Bunlar abdestsiz namaz kilanlara benziyorlar. Sonra da zor geldi diyemediginden acaba nasil kitabina uydururuzu araya curetkarcahiller grubu. Cahil cesur olur zaten. Bence bunun dinin emri oldugu tartisilmaz bile. Her tartisanin psikolosik olarak bir savunma meknizmasi icerisinde konustugunu iddia ediyorum. Geriye ne kaliyor. Ozgurlukleri ya da dini emirleri hangi kilif altinta engellerizin soylem cesitlilikleri. Biz zaten insanlardan bir beklenti ile basortusunun savunusunu yapmiyoruz da bu iki yuzluluk daha da canimizi yakmakta.
    can Yucel / 28 Ekim 2007 06:16
  • Kuran yeter! 

    Bu konuyla ve pekçok başka konuyla ilgili en doğru yaklaşımın sadece Kuran'a başvurmak gerektiğini düşünüyorum. Bunun için de kurandakidin.net çok yararlı bir sita kuran araştırmaları grubu gibi bir grubun sitesi sanırım kitaplarıda var. Orada kurandaki örtünmeyle ilglii teferruatlı bir açıklama var. Onu okuyunca kendilerini cuma namazı çıkışında sloganlar atıp heba eden tiplerin ne kadar boş bir işle uğraştıklarını göreceksiniz.
    Nuri Sevin / 04 Ekim 2007 17:00
  • Allahin kitabi eksikmi?Yoksa Bilmece Kitabimi? 

    Sayin hocanin su sözü gercekten co garibime gitti;

    Bu yanlış İslam anlayışından ortaya çıkan bir sorun. Kur'an'da namazın nasıl kılınacağı da yer almıyor. Kuran’ın ayetleri müteşabih (anlamı kapalı olan ayetler) ve muhkem (anlamı açık olan ayetler) olarak ikiye ayrılır. Müteşabih ayetleri de örneğin, Peygamber Efendimiz (sav)’in sünneti olmadan açıklayamıyoruz.

    Yani siz Allahin kitabi detayli degilmi diyorsunuz Eksikmi yoksa bilmecemi var diyorsunuz Bense Aksine Allahin kitabinin her seyi tam ve acik yazdigi görüsündeyim hatta sizin gibi ilahiyat hocalarinin dahi anlamadigi ayetleri benim gibi cahillerin cok rahatlikla anladigi hatta va hatta Her istedigine Allahin Fetvasini buldugunu iddia ediyorum yani hani bir ayet vardir ya derki biz onlarin Kulaklrina gözlerine kalplerine mühür vurduk anlamazlar diyor siz her halde bu katagoriye giriyorsunuz hoca....
    Metin Mete / 01 Ekim 2007 19:53
  • siyasilerin eşlerinin dindar olma hakkı yok mu 

    illa politikacı eşleri neden başı açık olsun. aile yapısı gereği veya inancı nedeniyle başını örtme hakkı neden olmasın? buna inandığı halde örtememesi daha büyük bir zulüm değil midir? vapurlarda "geliyorlar, geliyorlar" diye korkuyla karışık konuşuluyor. o da gelse bu da gelse, dünyayı uluslararası şirketler ve hiç tanımadığımız "kara adamlar- men in black" yönetiyor, müsterih olunuz. bu hukumetın mason olma olasılığı daha düşük olduğu için ayrıca sevınıyorum.
    Gamze / 15 Ağustos 2007 21:45
  • türban küçük bir zümrenin sorunu 

    hiç kimse düşünüyor mu ninelerimizin başı açık mıydı kapalı mıydı diye. herkes başını açmak zorunda mı! bugün türbanlılara türkıyede zenci muamelesi yapılıyor. inşallah iyi bir yazar bir gün bu konuda yazar. ben de güneş gözlüğü takılmasından hoşlanmıyorum dıye ortaya çıkayım o zaman, kimse güneş gözlüğü takmasın dıyeyım, bir gecede herşey değişsin. Atatürk büyük bir insandır, saygım sonsuz. ben atalarımın kültürünü neden bir günde sileyim? milleti iki farklı milletmiş gibi göstermeye çalışanlara kanmayın.
    Gamze / 15 Ağustos 2007 21:35
  • peygamber eşleri türbanlı mıymış yani?
    saçının bir telinin gözükmesini bile yasaklamış mı peygamber? ya da peçelerin, burkaların arkasına mı hapsetmiş? evet, cevap?
    ufuk tan / 15 Ağustos 2007 16:29
  • anlamadım... 

    sayın prof. bi sürü bişeyler anlatmış ama açık açık örtünme islamın emridir diyememiş....tamam açıkca belirtilmemiş olabilir kuranda ama sonuçta peygamber hanımları bunun gerkliliğinden dolayı örtülü gezmişlerdir.sonuçta bu yeterlidir islamın emri olduğna...bi sürü gereksiz açıklamadan sonucu istediğinz gibi çıkarın sanki durumu olmuş bu yazının anafikrinde bence...
    ne biçim açıklama bu / 15 Ağustos 2007 16:17
  •  

    Başlıkta 'Kadının başını örtmesi tüm semavi dinlerde var' deniliyor. Evet, ama hiçbiri buradaki gibi bunu siyasal simge olarak kullanmaya çalışmıyor. türkiyede başörtüsü sorunu yoktur. TÜRBAN sorunu vardır. ve hiç kimse bunun farkında değil. üniversitenin giriş kapısında şahit olduğum bir olaydır. kapıdaki görevli türbanla içeri girmek isteyen bir bayana "ya annelerimiz gibi başınızı örtün, ya başınızı açın ya da içeri girmeyin" dedi. buyurun düşünün bakalım. Türkiyede başörtüsü sorunu mu yoksa TÜRBAN sorunu mu var????????????????????
    Ercan Gündüz / 15 Ağustos 2007 13:29
  • MUZDARİPLİK 

    Cemal KUTAY'da son nefeslerine doğru, sapla saman ilişkierinde bir hayli zorlanmış,kanal kanal seyran ederken hangi kanala seyran ettiği bizce malum olmayan kanalların birine yuvarlandı gitti.O kafayı en son ÖZTÜRKÇE ezana takmış,paşaş aşağı paşam yukarı derdi.
    Bu amcada Kur'an-ı tarihci mantalitesiyle yorumlamaya kalkmış.Belki ihtilal olursa Türk Tarih kurumunu gözüne mi kestirdi ne?Ne dersin amca!Med-cezir olsa gerek
    SEZAİ YILDIZ / 15 Ağustos 2007 13:17
  • Nur en güzel örtüdür 

    İslamı içinde yaşayanların, samimi olanların, etrafa yaydıkları nur en güzel örtüdür. Bir Leyla İpekçi kibarlığı ve sadeliği kadar güzel bir örtü de yoktur. Örnek olsun diye verdim... Bişey siyasallaştı mı, örtüsü de çirkinleşir...
    Nuri Sevin / 15 Ağustos 2007 05:26
  • bas benim, sac benim.. 

    Dinin devlet islerine karistirilmamasi derken, bi dini ve dinin savunucularini hor gormek, bazi medeni haklardan onlari mahrum birakmak Laiklige aykiri degil mi? Ote yandan, basortulu 40 yasini gecmis, milletvekili secilme sartlarina haiz universite mezunu bi Turkiye Cumhuriyeti vatandasi 150 milletvekili tarafindan Cumhurbaskani secilmesi aday edilse , adayliginin sonucunda secimi kazansa, O hanim efendi cumhurbaskani olabilir mi? Hukuk mu, demokrasi mi, devrimler mi.....kim icin yapildi, bu aziz millet icin mi , yoksa bir kisim ne oldu belli kisiler icin mi? Basortusu dinimizin geregi takilir, ve dinimiz ne yucedir ki, ahirette mahseri, ondan sonrada cennet ile cehennemi vaat etmistir. HER KOYUN KENDI BACAGINDA ASILIR.
    cem / 15 Ağustos 2007 03:17
  • mantık 

    iyi de sunnet de tam belli değil ki sorun devam ediyor. bir çok konuda islam alemi kafa karışıklığı ve kendi içinde kaos yaşıyor. bu nedenle de gelişemiyor. batı sürekli mesafeyi açıyor. bize de bunları tartışmak düşüyor.
    o nedenle biraz da mantığa baksak, belki bazı sorunlar daha rahat aşılır. mantık, yani herkesin "mantıken bu böyle olur" dediği türden bir şey. yani "ya, kadının saçının teli görünse ne olur, görünmese ne?" diyen mantık. rahat bırakmak gerek türk insanının kafasının içini de dışını da. o yüzlerce yıldır hisleriyle, aklı, mantığıyla doğru yolunu bulmuş. yoktu eskiden böyle cinslikler. halâ da anadolu kadınında yoktur bu bağnazlıklar.
    ufuk tan / 15 Ağustos 2007 00:54




HAYY web



Künye | Manifesto | Sorumluluk | Reklam | Bize Ulaşın
iyibilgi tamamen özgür yazılım geliştirme araçlarıyla üretildi. Haber Sistemi

85.62 ms