‘insan türünün önünde ikili bir perspektif vardır; bir tarafta, şiddetli zevkin, dehşetin ve ölümün perspektifi -tam anlamıyla şiirin perspektifi- ve karşıt yönde, bilimin veya faydalılığın gerçek dunyasının perspektifi’.
bataille.
‘kuşkusuz dunyanın özü olan şey: şaşırtıcı bir saflık, sınırsız terk ediş,sarhoş taşkınlık,
şiddetli bir ‘ne önemi var!’.
bataille.
roman yalan değildir. roman yazıcılarını affetmeliyiz.
şimdi, sabah. bizim anadolu kasabasında.
bu sabah kendimi küçük hissediyorum. küçük etkisiz olandır. kendi üzerinde etkisiz.
merdivenlerdeyim, karşıdan gelen küçük kızın ayakları ne kadar kıvrak. gözgöze geleceğimiz kesindir, geldik. kayıp bir ceylan kadar ilişkisiz ve ürkek. cemal süreyaca, baktıkça döktürüyor. söylediklerini anlamaya niyetim var, ayrıca kadın kelimelerinin bir hükmü yok. kasabaya yeni geldi, fransa’ya girmek için vize alacak, uçacak. küçük hissettiğimden dolayı affetmemeliyim kendimi. belki acım o nedenle hafifler. can sıkıcı bir acı. ceylan bir gün, bir yerde, tuzağa düşürülecek.vurulacak.
enis batur, paris’te aragon’a dedi ki: ‘siz şairsiniz, biz ölümden yanayız’.
enis batur’u durduran şey bir haz değil, ona erişmedeki yetersizliğidir. o’nu kelime işçisi yapan da.
1991’deki güz. essex’teyim. sajal lahiri, development dersinde konuşuyor, dışarıda yağmur var, lahiri’yi dinlerken şu geldi: ‘ ticaret açığı veren bir ülke muhafazakâr olamaz’. korelasyon. ithalat artışı ile kadın hürriyeti arasında doğru yönlü bir ilişki, var, işaret, artı. turks have not lost president ozal yet.
enis batur’a verdiğim sebepsiz ceza şu: enis batur, essex’te bir yıl iktisat okumalıdır.
kasaba’yı kasaba yapan konuşkanların model kullanmadan konuşmalarıdır. konuşmanın yasaklanması uzak düş. ideal ve uzak. henüz çocukların susturulduğu bir devredeyiz. model, mutlaka şahsa aittir. modelsiz her konuşma mutlaka ve mutlaka bir başkasınındır.
merdivenlerde karşılaştığım kadından beklediğim yalnızca kadınsı bir derinlik, hissedebileceğim koku, dalgın bakışlar ve kıvraklıktır. çok oldu. seçim yapmak gerekir. yirmi birinci yüzyılda hakiki kadın daima kıvrak olandır. rüzgar enejisi ile çalışan içten yanmalı motor.
enis batur’un ceylan tuzağına ilişkin bir teorisi yok. işte, yengeç. tarz yalnızca hukuki ortamda görülebilen bir nesnedir. enis batur, hep paris’te. paris, hukuk ve tarz.
bir sorun. bir istek. enis batur’la sorunum şudur: enis batur, hayata ara vermem gerektiğini hissettiriyor. enis batur’dan isteğim, hiçliğimi onaylamasıdır. bir umud.
Değerli okuyucumuz,
Yazdığınız yorumlar editör denetiminden sonra onaylanır ve sitede yayınlanır.
Yorum yazarken aşağıda maddeler halinde belirtilmiş hususları okumuş, anlamış, kabul etmiş sayılırsınız.
· Türkiye Cumhuriyeti kanunlarında açıkça suç olarak belirtilmiş konular için suçu ya da suçluyu övücü ifadeler kullanılamayağını,
· Kişi ya da kurumlar için eleştiri sınırları ötesinde küçük düşürücü ifadeler kullanılamayacağını,
· Kişi ya da kurumlara karşı tehdit, saldırı ya da tahkir içerikli ifadeler kullanılamayacağını,
· Kişi veya kurumların telif haklarına konu olan fikir ve/veya sanat eserlerine ait hiçbir içerik yayınlanamayacağını,
· Kişi veya kurumların ticari sırlarının ifşaı edilemeyeceğini,
· Genel ahlaka aykırı söz, ifade ya da yakıştırmaların yapılamayacağını,
· Yasal bir takip durumda, yorum tarih ve saati ile yorumu yazdığım cihaza ait IP numarasının adli makamlara iletileceğini,
· Yorumumdan kaynaklanan her türlü hukuki sorumluluğun tarafıma ait olduğunu,
Bu formu gönderdiğimde kabul ediyorum.
Yorumlar
+ Yorum Ekle