Ana Sayfam Yap
 Sık Kullanılanlara Ekle

IŞİD karşıtı koalisyonda Türkiye aktif rol üstlenmeli mı?

  • Evet, üstlenmeli
  • Hayır, üstlenmemeli
  • Bu konuda bir fikrim yok

Eposta adresinizi verin, iyibilgi'nin özel haberleri posta kutunuza düşsün.





28 Ocak 2008
font boyutu küçülsün büyüsün



YÖK’ün papyonlu adayı: Celal Şengör kimdir?


Üniversitelerarası Kurul, Prof Dr. Tolga’dan boşalan YÖK üyliği için İTÜ Maden Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Celal Şengör’ün ismi üzerinde duruyor. Peki “bilimsel” başarılarıyla, deprem yorumlarıyla ve ödülleriyle ünlenen Ahmet Celal Şengör’ün pek ‘bilinmeyen’ özgeçmişi nasıl? iyibilgi özel




YÖK’ün papyonlu adayı: Celal Şengör kimdir?

M. Celâl Şengör 24 Mart 1955’te İstanbul’da doğdu. 1973 yılında Robert Academy’yi bitirdi, 1978’de State University of New York at Albany’den jeolog olarak mezun oldu. 1979’da master, 1982’de de aynı üniversiteden doktora aldı. 1981’de İTÜ Maden Fakültesi, Genel Jeoloji kürsüsüne asistan oldu.

1984 yılında Londra Jeoloji Cemiyeti’nin “Başkanlık Ödülü”nü, 1986’da TÜBİTAK’ın Bilim Ödülü’nü aldı. Aynı yıl İTÜ Maden Fakültesi Genel Jeoloji Anabilim Dalında doçent oldu. 1988’de Neuchâtel Üniversitesi Fen Fakültesi’nden şeref bilim doktoru (Docteur ès sciences honoris causa) pâyesi aldı. 1992 yılında İTÜ Maden Fakültesi Genel Jeoloji Anabilim Dalı’nda profesörlüğe yükseltildi. 1993 yılında Türkiye Bilimler Akademisi kurucu üyesi oldu, Akademi konseyine seçildi, aynı yıl TÜBİTAK Bilim Kurulu üyeliğine seçildi.

1990 yılında Academia Europaea’ya ilk Türk üye olarak seçilen Celal Şengör, 86 ülkenin bilimler akademisi'ne üye. Şengör’ün yayınlanmış 1826 makalesi var. Bu makalelere 12658  atıf yapılmış. Yurtdışında birçok üniversitede bulunmuş olan Prof. Şengör birçok uluslararası ödülün de sahibi. Şengör ayrıca pek çok uluslararası dergide editör, yardımcı editör ve yayın kurulu üyeliği yapmıştır ve yapmaktadır.

Bunlar Celal Şengör’ün “bilimsel” özgeçmişinden kesitler…

Ahmet Mehmet Celal Şengör’ün bir de sivil ve siyasi özgeçmişi var. Bir de o özgeçmişe göz atmak lazım geliyor. Çünkü YÖK üyeliği hakkındaki kanaatimizi bu özgeçmişi şekillendirecek.

Öğrencilerinin gözünden Şengör:

Bu özgeçmiş, öğrencileri tarafından yazılmış bilgilerden derlendi daha çok…

Bilimsel camiada bu kadar tanınan Şengör, Türkiye’de ancak 1999 depremi sonrası ünlendi. Hepimiz onu ‘felaket tellallığı’ yaptığı deprem yorumlarıyla tanıdık. Fakat söylediklerinden çok dikkatimizi çeken papyonundan olacak, “Sevimli tonton profesör” dedik ona.

Gel gör ki papyonlu, sevimli jeoloji uzmanı, Güney Asya depremindeki sismik hareketi, bilimsel açıdan ‘enfes bir deprem’ olarak niteleyince, alnımızdan vurulmuşa döndük. Somut olarak binlerce insanın hayatının kaybettiği deprem, bilimsel olarak enfes… Bilim ile toplum arasındaki uçurumu görmek için “enfes” bir yorum gibi…

Deprem profesörünün ‘enfes’ depremleri değerlendirdiği, “Şengör Gayrimenkul Yatırım Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi” adlı bir şirketi de var.

Şengör ayrıca, “tarih bulunduğu yerde değil anlaşıldığı yerde güzeldir” anlayışından hareketle, Bergama Zeus sunağı gibi eserlerin yurtdışına ‘çıkarılmasına’ varan görüşlere de sahip… Nitekim tarihi eserlerin Avrupa’da daha iyi anlaşıldığını da belirtiyor…

Prof. Şengör, hayatı boyunca hiçbir askerle telefonda oturarak konuşmadığını, mutlaka ayağa kalktığını övünerek anlatıyor. Harp Akademisi’nin 2006-2007 senesi ilk dersini verirken konuşmasına "bana gönderilen emirde konunun şu şu şu olacağı" şeklinde başlayarak, “arz ederim” diyerek asker selamıyla bitirebiliyor.

Biraz da dedikodu: Pepsi’nin Türkiye’deki dağıtım hakkına sahip olduğu rivayet edilen Celal Şengör, araştırma görevlisi iken okula şoförlü özel otomobili ile geldiği de söyleniyor.

Şengör, Harp Akademileri Komutanlığı’nın önceki gün yapılan açılış töreni sonrasında öğrenci subaylara “Atatürk ve Eğitim” konulu ilk dersi verirken bakın, neler diyor:

* “Halk da üniversiteler de sivil toplum kuruluşları da siyasi partiler de ortada. Türkiye’de bilimsel tek bir kuruluş varsa o da Türk Silahlı Kuvvetleri’dir. Hükümet demokrasiyi engellerse demokrasi kendi önünü açar.

* Ne yazık ki halkın kendilerine güvenerek iktidara getirdiği kişiler halka hizmet etmektense kendilerine çalışmayı yeğledi. Halkın temiz duyguları sömürüldü ve din siyasete alet edildi. Cumhurbaşkanımızın, Genelkurmay Başkanımızın, rektörlerimizin belirttikleri gibi Türkiye’de gerçekten irtica yani gericilik hortlatıldı ve bugün ulusal güvenliğimizi tehdit eden boyutlara ulaştı. Üzülerek görüyorum ki iktidar bu tehdidin katlanarak artmasında birinci rolü oynamaktadır.

* Ordu eleştiriliyor ancak herkes şunu unutuyor ki bu ülkeye demokrasi orgeneral emeklisi bir cumhurbaşkanı tarafından getirilmiştir, Atatürk’ün vasiyeti ordumuz içerisine demokrasi anlayışını yerleştirmiştir. 3 tane askeri darbe Cumhuriyet tarihimizde varsa bunun sorumlusu demokrasiye ihanet eden politikacılardır.

* Demokrasi seçilmişlerin diktası değil, seçilmişlerin yasalar çerçevesinde halkın menfaatini kollamaları demektir. Halk demokrasiyi kurumlar eliyle yönetir. Bu kurumlar Meclis, hükümet, mahkemeler ve cumhurbaşkanıdır. Ancak yürütmeyi hükümet yapar. Eğer hükümet yasalara uymazsa ve Meclis, hükümeti uyarmazsa halk kendini koruyacak başka yollar arar. Ülkemizde halkın en güçlü sesi bağrından çıkardığı Türk Silahlı Kuvvetleri’dir.

Tabi Harp Akademisi’nin açılışında geç subay adaylarına ‘Atatürk’ün eğitim felsefesini’ anlatmak için binlerce insanın öldüğü depremler hakkında "Ben depremi çok severim. Sarsıntı anında orgazm olurum" diyen bir profesörün seçilmesi de ilgi uyandırıyor. Ülke üniversitelerinde Atatürk'ün eğitim felsefesini anlatacak başka uzman yok muydu acaba?

Son olarak Prof Şengör’ün bir de kendi ağzından çıkanlara göz atalım:

* “Bana göre bu durum (deprem ihtimali ve önlem planının uygulanması) Türkiye’nin bağımsızlığını tehdit edecek büyüklükte bir krizdir. Bu durumda kriz yönetiminin hükümetin elinden alınıp Türk Silahlı Kuvvetleri’ne teslim edilmesi lazım...”

* “Bunun iki temel yararı var. Birincisi şu: Kriz yönetimi süratli karar almayı gerektirir. Demokrasilerde süratli karar alınmaz. İkinci yararı şu: Türkiye’de iyi okumuş tek bir sınıf vardır ve o da Türk Silahlı Kuvvetleri’dir...”

* “Siz bana deseniz ki, kurumsal açıdan üniversite hocalarını bir sınıf olarak, Silahlı Kuvvetleri ayrı bir sınıf olarak ele aldığımızda, mesela entelektüel kapasite açısından hangisi daha yüksektir, Tereddütsüz. TSK derim...”

* “Halk cahil, halkı yönetenler de nihayetinde halkın içinden gelen kimseler...”

* “Ben bir yabancı gibiyim Türkiye’de. Çünkü ben Türkiye’nin yetiştirdiği adam değilim. Türkiye bilim camiasının içinde olan bir adam değilim. Böyle bir camia da yok zaten. Türkiye’ye gelip akıl veren bilim adamlarından bir tek farkım İstanbul’da oturuyor olmamdır...”

İşte tam sivilleşiyor, demokratlaşıyor dediğimiz YÖK için bir adayın portresi...

www.iyibilgi.com özel İlhan Döğüş & Kaan Kıymaç






Sizin isminiz

Alıcının e-posta adresi



Doğrulama işlemi
3 + 1 = 


Oku Yorum


  • Kara Cahiller 

    Yorumları dehşet içerisinde okudum. Bu nasıl bir cehalet nasıl bir karanlık? Yazık sizin gibi ortaçağ insanlarına. Hiç farkınız var mı kilise soytarılarından, din tüccarlarından? Olsun ama nasıl bir mum koskoca odayı aydınlatıyorsa aklın ve bilimin ışığında bizim ülkemiz de aydınlanacaktır.
    Mustafa Yılmaz / 28 Eylül 2014 18:25
  • tarihin arka odası 

    yani progrmda izledim de bilimsellliğine bişey demeyecem ama tarihi kişilikleri değerlendirmesi çok kişisel tarih konuşmasa daha iyi. düşünce tarzıyla demokratik değil tepeden bakan anlayışı var. sanki dikta anlayışında. aman aman asker sadece savaşsın. yönetmede çok başarısızlar.ekonomiden anladıkları yok.kimlerin bu ülekeye faydası olduğunu ancak karnı doyan halk bilir. karnı zaten tok olan anlamaz.karnı tok olan oy vermese de olur.
    gülşen uysal / 17 Şubat 2013 05:08
  • tarihi kazananlar yazar 

    malesef bu böyledir ve TARİHİ KAZANANLAR YAZAR. çünkü bin yıl yada onbin yıl önce bu teknolojı yoktu ve o yılları göremiyoruz anlatılanlara ınanıyoruz. bu dinler içinde geçerli devletler ve ırklar içinde geçerli. almanlar yahudi ırkını bitirseydi ve kazansaydı kendilerince haklı oldugu inançları aşılardı. kim bilebilir eskilerde hangi çeşit insan ırkının olup olmadı yada o zamanlarda amerika kıtasının olduğunu bile bilmiyorlardı. o zamanlarda bir bilim adamı gidip din adamına diyemıyordu dünyanın yuvarlak olduğunu kim bilir daha neler biliyorlardı. BİLİM ADAMLARINI RAHAT BIRAKIN ve bilim adamları da hiç bir şeyi saklamasınlar...
    oktay / 18 Kasım 2012 14:35
  • Bilim kimde? İrfan Kimde? 

    Bilim denilen şey başkalarının istatistiklerini, makalelelerini ezberlemekse kimse google la yarışamaz. Amam Google da irfan var nı? İrfansız bilim sadece kendini putlaştırır! Tabulaşır! Bugün olduğu gibi.
    Niyazi Davran / 14 Ağustos 2012 04:19
  • Adamı eleştirenler cahildir. 

    Bu adamı eleştiren çok biliyorsanız sizler niye bilim adamı sıfatını taşıyamadınız? Çok biliyorsanız siz çıkın bilim adamı sıfatıyla sizi görelim ekranlardaçene yapmayın boş boş..
    Yunus Korkmaz / 29 Haziran 2012 00:37
  • gerçek 

    Bir alanda prof olmak onun her alanda herşey bildiğini göstermez o anlayışa göre o diğer alanların cahilidir.Boş bir kağıdın yanına kalemi koy ve milyonlarca değil milyarlarca yıl sonra oraya bir insan kelimesinin o kalem tarafından kendiliğinden yazılabileçeğine inanıyorsan daha mükemmel olan insanında milyonlarca yıl sonra kendiliğinden oluştuğuna inanabilirsin.Kimse kimseyi cahillerin arasında yaşamak için zorlamıyor.
    gerçek / 06 Nisan 2012 12:14
  • Doğru. 

    Müslüman cahil olmaz, müslüman bulunduğu ortamda çevresindekilerin ışık kaynağıdır, ayrıştırıcı değil arabulucudur. Öyleki; inanmayan ateist bile huzur içinde kendisini ona teslim eder. Ama, Celal Hoca'nın dediklerinden hangisi yanlış? Bana göre, Celal Hoca'ya atıp tutacağınıza, müslümanlık kisvesi altında bu halkı kandıran, cahil, garip ve çaresizliğinden faydalanıp kullananlar hakkında atın tutun. Tabi, yorumlarına gerçek adını bile yazmaktan korkan ve korkutulan sizler bunu nasıl yaparsınız bilemem..
    Ahmet KARADAYI / 11 Aralık 2011 07:01
  • BİLİMİ DE SUNARKEN ADAM GİBİ SUNACAKSIN 

    hayat yalnız laboratuar ve ideolojilerden ibaret değil.ürettiğiniz düşünceyi sunarken adam gibi sunacaksınız.işte bu ruhsuz idelojiler değilmi japonyaya bombayı atarken evreni ruhsuz bir laboratuardan ibaret zannedip yakıp,yıktılar.celal şengör şunu bilmeli ki anştayn da kırıcı ve kaba olduğu için kızını bile inkar etmiştir.
    HALİL ÖĞRETMEN / 21 Kasım 2011 23:50
  • herkes ne kadarda biliyormuş öyle!!!!! 

    iyiki konuşacak bir yer bulmuşsunuz da konuşuyorsunuz..bilim düşmanları...
    soyza / 02 Kasım 2011 16:38
  • CELAL HOCA 

    SAYIN CELAL ŞENGÖR HOCAMIN GÖRÜŞLERİNE KATILIYORUM.BİZ ARAŞTIRMAYIP BİLMEDİĞİMİZ HER KONUYA KARŞI DURUYORUZ.ÜLKE BİR SÖMÜRÜ ÜLKESİ OLMUŞ.SOFRAMIZDAN EKMEĞİMİZİ ÇALIYORLAR.DÜŞÜNCE HEP KADER,ALINYAZISI,HİÇ BİR ŞEY KADER DEĞİLDİR.DARVİNİN EVRİM TEORİSİ,DÜNYA ÜNİVERSİTELERİNDE DERS OLARAK OKUTULUYOR.BİZDE İSE YASAKLANIYOR.DÜNYANIN ENBÜYÜK 500 ÜNİVERSİTESİNDE,TÜRKİYENİN ADI BİLE YOKTUR.BU BİR TESADÜF DEĞİLDİR.CUMHURİYETİMİZİ KURAN DAHİ ÖNDERİMİZ.HAYATTA EN HAKİKİ MURŞİT İLİMDİR DEMİŞTİR.
    İHSAN ERDEM / 25 Şubat 2011 11:43
  • darwinizm 

    Şu ana kadar hiçbir fosil kayıdı bulunamayan darvinizmi neden övüyorsunuz...
    furkan / 28 Şubat 2010 13:49
  • bu hoca başka hoca 

    herkesin bildiği doğruları cesaretle söyleyemediği,söyletilmediği bir toplumda yaşıyoruz.musa,isa,muhammet bulundukları toplum içinde kendi bildikleri doğruları söylerek tepki ve ilgi çekmişlerdir.söylediklerinde ya ölümle tehdit edilmişler yada taşlanmışlar.şimdi konuşanları tehdit ve hakaret ettiğinizde neden kendinizi o taş atan münafık gibi görmüyorsunuz.hocam ne söylüyor oku öğren bilgilen.düşmanın kadar bilgilenemiyorsan nasıl mücadele edebilirsin.kaba kuvvet bigi değil cehaletin göstergesidir.yakın tarihimize bir bakın akılla hareket edenler bir ulus kurmuş,varsayımlar üzerine kurulan şerihatla idare edilenler 600 senelik dahi olsa yıkılıp gitmiştir.din maneviyatı diri tutar ama akıl ve bilgi maneviyatıda bedenide diri tutar.hocam konuşun bu ülkede konuşmaya hakkı olan kişilerin başında geliyorsunuz.
    xxxl / 10 Eylül 2009 16:44
  • YALANCILAR 

    her insan inandığı kadar yaşar. bırakın bu cahiliyen devrini yaşayan ebu cehilleri. cennet ucuz cehennem dahi luzumsuz değil.şu da gerçek ki 21 yüzyılda en gür seda islamın sedası olacakıtr.
    east pala / 19 Temmuz 2009 19:32
  • bu ne ya 

    ülkede üst kademede yani medyada ve politikada ekonomide olanlar çoğu yabancı okul mezunu bunda bir bit yemi var.
    eee / 25 Haziran 2009 14:03
  • Fikir cimnastiği 

    Sn.Şengör
    Bilgi sahipliğinin,ne kadar yeterli bilgiye
    sahip olamadığımızı söyleyebilen güzel bir
    insansınız.
    Sizi tebrik edebilmek seviyesinde olabilmeyi
    çok isterdim.
    Sevgimi iletibilirim.

    HCemal Akkanlar / 14 Haziran 2009 14:08
  • Dikkat!! 

    Her bilimden,bilimsel verilerden bahsedenlerin düşüncelerini otorite kabul etmek ve bu kişilere itibar etmek tabii halkın cahil olduğunu gösterir.
    Bu adam halkın cahil olduğunu bilenlerden ve bunu en güzel şekilde kullanmak isteyenlerden biri.
    9 doğru söyleyip bir yanlışla kandırıyor.Üniversite okuyan bir gencim ve bu adamın tv deki söylemlerini dinledim.Kesinlikle Türklüğe,kültürümüze zararlı.Bunu anlamak çok zor değil.
    ''Bu memlekette sadece din maskesi yok.''
    Yok bilimadamı yok deniz harp bilgisi vs. diye baştacı yapacağınıza uyanın.
    Fatih Barkın / 07 Mayıs 2009 15:48
  • helal sana 

    hocama çok teşekkür ediyorum onu izlediğimde çok etkilenmiştim ben ilk okul mezunuyum ama tarihi dini çok iyi araştırdım araştırıyorum hergün yeni birşeyler öğreniyorum insanlar allahı kullanarak eski zamanda insanları sömürmüşler
    gebzeli / 03 Mayıs 2009 19:11
  • EVRİM VAMI 

    arkadaşlar ben ilk okul mezunu biriyim bazılarının cahi olarak nitelendirdiklerinden. ben sayın profosör ahmet celal ŞENGÖR e veonun gibi evrim teorisine inananlara bi soru sormak istiyorum madem evrim var diyosunuz SÖYLERMİSİNİZ GALAKSİLER NASIL OLUŞTU UZAY SONSUZMUDUR UZAYBOŞLUKMU BU YILDIZLAR KENDİLİĞİNDENMİ OLUŞTU UZAYDA VAR OLAN HERŞE TESADÜFENMİ OLUŞTU HAPESİ Bİ EVRİMİN SONUCUMU. SON OLARAK UZAYDA HAYAT VARMI. :)
    üzeyir karahan / 30 Mart 2009 23:51
  • yanlış yorum 

    şengör geçen de evrimi savunurken saçmaladı,canlı hayatın oluşmasını zaman la açıklamay çalıştı milyonlarca yıl geçerse olurmuş ,peki neden milyolarca yılda bir piramit bir ev kendiliğinden oluşmadı,
    murat türk / 23 Mart 2009 16:53
  •  

    ben bir bilim adamıyım diyebimek için, öncelikle savundugu tezlerinin dogru oldugunu ispat et mesilazım.madem evrim var diyorsun birtane ara geçiş formu veya fosilivarsa ispatla yoksa televizyon lara çıkıpda insanları aptatal yerine koymayı bıraksın
    celal özbektaş / 22 Mart 2009 23:21
  • YOKTAN VAR OLMA 

    BEN ORTA SON MEZUNUYUM 43 YAŞINDAYIM
    BİR İNSAN ÖLDÜĞÜ ZAMAN VEYA BİR CANLI ÖLDÜĞÜ ZAMAN VÜCUDUNDA VAR OLMAYAN CANLILAR OLUŞUR . BUNUN ADI YOKTAN VAR OLMADIR BU BİR VARSAYIM DEĞİLDİR.BU VÜCUDUMUZDAKİ KİMYASAL GENEETİK YAPILAŞMANIN BİR SONUCUDUR.BİLİM VARSAYIMLARLA OLAMAZ .
    ÖRNEK VERİRSEK VARSAYIMLARIM SONU OLMAZ ÖRNEK:2X2=4 AMA 19 DA DERİM 987 DERİM HERŞEYİ DİYEBİLİRİM AMA GERÇEĞİ BİR TANEDİR(O BNM TANRIM DORU SÖYLEMİŞTİR DER ÖBÜRÜ DE BNM ALLAHIM DORU DEMİŞ DER ÖTEKİLERİ DERLER DE DERLER HANGSİ DORU DER BUNLARIN HEPSİ BİRER VARSAYIMDIR GÖRÜŞ DÜR YANİ KİŞİDEN KİŞİYE DEĞİŞİR OLGU DEĞİLDİR HİÇBİRİ KANITLANMAMIŞTIR BNM FELSEFEM ''2X2=4'' HOCAM CELAL ŞENGÖRE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE TÜRKİYEDEKİ BİLİM ADAMLARININ SİZİN GİBİ AÇI SÖZLÜ ONURLU VE CESARETLİ OLMASINI DİLERİM

    ALİ OSMAN KULAÇOĞLU / 21 Mart 2009 22:15
  • demokratik bir ülkede yaşadığını sanan sizler 

    bu adam bir bilim adamı..bu ulkede okulmu vardıda bu adam okumadı.siz körü körüne adem oğlu olduğunuza inanın bakalım..kanıtınız varmı..ama onun maymunlardan geldğimizi kanıtlayacak bilimsel verileri var..madem bu kadar biliyorsunuz o zaman yazın yöke dilekçe bizim okuduğumuz genetik kuantum bbölümlerini kapasınlar..
    değer nardı / 21 Mart 2009 02:32
  • Cehalet 

    Evet toplumun küçük bir kısmı cahil. Onlar da bilimsel olarak çökmüş bir teoriyi savunan evrimciler. Neyseki bir elin parmaklarını geçmiyorlar.
    Erkan Türk / 20 Mart 2009 21:42
  • evrimci ve darbeci adam 

    oy moy verilmez yani.
    serdar / 20 Mart 2009 19:39
  • Tam da dediği gibi 

    Yorum yazanların büyük çoğunluğununun yazdıkları aslında Sayın Prof.ü doğrular nitelikte gerçektende büyük bir cehalet toplumu olduk ancak kendi cehaletimizin farkında olamıyoruz. Cahillere özgü bu bilmişliğimizi bir kenara bırakıp birşeyler öğrenmek olmassa amacımız sanırım daha da kötüye gideceğiz.
    Serdar Can / 20 Mart 2009 10:29
  •  

    Böylesine duygu, vicdan ve değer sistemimizi kontrol altına almak hatta bunu kullanmak isteyen bağnazlar, aslında bizden çok daha fazla bilime inanan ve bazı şeyleri aşmış daha farkındalık sahibi kişilerdir. Sadece kendi yerlerini koruyabilmek, toplumu kontrol altında tutabilmek için bu şekilde davranmaları gerektiğini iyi bilen insanlardır.
    Hayatta piyon olmaya alıştırılmış insanların bu denli mükemmel düşünce sahibi bir bilim adamının dediklerini kabullenebilmesi elbette ki güç bir durumdur, fakat imkansız değildir… Biraz çaba lütfen..
    Günce / 20 Mart 2009 04:08
  • sapla saman 

    Bilim farklı seydir.. inanc farklı..Bu kavramları birbirine karıştırırsan işte bu gunku Turkiye gibi olur...Bu adam amerikada egitim gorduyse bu tur SIGlıklar nedeniyledir..sanki herkes genel gibi dusunmeli ozaman dogrudur..
    adgzmst / 20 Mart 2009 01:53
  • safsatacı başı 

    zaten bu adam çıkmış evrim safsatasını, darwinizmi savunuyordu. çıksın tiyatrocu gibi boş efektli konuşacağına, entel kelimeler kullanacağına BİR TANE ara geçiş formu göstersin.
    hasan kemal / 20 Mart 2009 01:11
  • SUPER 

    Celal hocam gercekten super bırısı ben bu kadar bilim aşığı ve bu kadar calışkan birisini gormedim.Yolun acık olsun Allah uzun omurler versın
    cankur can / 13 Mart 2009 00:06
  • YENİGÜN 

    valla helal osun bu adama bu adam Yök başkanı olsaydı valla Üniversiteler disiplin görürdü biraz yazık çok yazık
    ZUHAL / 04 Şubat 2009 23:19
  • GEO... 

    aynı mesleği paylaşıyorz celal hocam sizinle, jeoloji alanındaki bilginizden şüphem yok ancak attığınız adımları ülkemizi düşünerek atıyorsanız ne mutlu bize...
    bay_m / 20 Ekim 2008 16:08
  • yorum 

    Sengor bey depremleri okadar ballandıra ballandıra anlatıyorki kendinden geciyor, bilgileri ve iddiaları okadar keskin ki, 1999 depreminden önce bu bilgileri beyan etseydi ne olurdu. onca insanımız bugun yasıyor olurdu.
    dilekdeniz / 22 Mayıs 2008 21:33
  • teyze oglu 

    Hüdaver'e,
    Sabetaycı TOPRAĞI BOL OLSUN İsmail Cem İPEKÇİ teyze oğludur.
    AYDIN gore / 16 Mart 2008 23:30
  • Türk Komünistler ve Celal 

    Türk komünistler Türkiye'de barınabilmek için nasıl Atatürkçü geçiniyorlarsa Celalde aynı mantıkla TSK yı arkasına alma çabasındadır!ancaak TSK,tabiri caizse bu tip dalkavuklar pabuç bırakacak değildir!
    Mücahid BEKTAŞ / 03 Mart 2008 20:07
  • okumuş cahil 

    kur'anda inkarcılar"onlar eskilerin masallarıdır"demişlerdir.ademle havvayı ve nuh tufanını hikaye olarak söyleyen insanlık için ve çocukların eğitimi için ne kadar hayırlı birisi olur.eğitimi amerikada alan oranın kültürünü inancını alan sözde türk amerika uşağı halkı cahil olarak gören ama kendisi kara cahil birisini türkiyede ve yökte istemiyoruz.islam bilime karşı değil kendini bilim adamı zannedenler dine karşı.(aldıkları eğitim doğudan müslümanlardan batıya geçip geliştirdiler.)bu kişiyi ülkemizde istemiyoruz...
    büşra / 01 Mart 2008 13:30
  • AMA TARİH BİLGİSİ ÖNEMLİ 

    ÖYLE DIYORSUNUZ AMA KENDİSİ DENİZ HARP TARİHİ KONUSUNDA DERİN BİLGİLERE SAHİP OLDUĞU İÇİN DENİZ HARP TARİHİ SEMİNERLERİNİN VAZ GEÇİLMEZ İSMİ OLARAK DENİZ KUVVETLERİ KOMUTANI ORAMİRAL METİN ATAÇ TARAFINDAN ÇAĞRILMAKTADIR.
    ARAS YALMAN / 29 Şubat 2008 15:14
  • vah vah 

    adam en azından dürüst ne oldugunu ve düşüncelerini açık olarak söylüyor. birde aynı şeyleri düşünüpte söyleyemeyen profösör ve bilim adamlarımız ile siyasetçi ve özde! laiklerimiz var. bu insanlar bu ülke için gerçekten hayırlı !!!! evlatlar yetiştirir ve yaptıkları hizmetlerde ancak kendileri kadar doğru olabilir
    emre sel / 13 Şubat 2008 23:10
  • Hoca 

    en azından dürüst.
    feeling / 11 Şubat 2008 15:05
  • Halk Cahil 

    Cahil olmayan, akıllı bir halk milyar dolarlarca dış borcu varken ve kendisi açlıktan kırılırken türbanın gündem haline getirilmesine izin vermez, akşam salyaları akarak saatlerce kutuların açılmasını beklemez, kendi kazanamayacağı para için bu kadar üzülmezdi herhalde. Tüm bankaları yabancıların eline geçmiş olmasına rağmen, bir de yabancı vakıfların kendi toprağını istediği gibi alıp satmasına, işgal etmesine izin vermezdi sanırım. Yani, bu halka cahil demek yerine uykuda da demek mümkün tabi. Ama hırsızlar evinin önüne kamyon parkedip, hem de bir ton gürültü patırtı çıkararak, nesi varsa çalarlarken uyuyan insan da bence biraz cahildir.
    Kenana / 11 Şubat 2008 00:37
  • ey türk gençliği 

    tek kelime bu nasıl eğitimci yada prof. Bu özgürlük düşmanı türk düşmanı bence ben bu kişinin geçmiş beyanlarını okudum tam anlamıyla yabancı hayranı. kendini tepede ve yüksekte görenlerden.kendi kabuğunu beğenmiyor.
    aleyna / 05 Şubat 2008 14:40
  • yolun kapalı olsun 

    Ülkemiz ve halkımız böyle Profösörlere kalırsa vay halimize. Biz halktan kopuk ve halkı cahil gören kişileri istemiyoruz yada kendini çok aydın görenleri. Zaten ülkemizde bunlardan yeterince yönetici var. Bu profösörün kendi beyanlarına geçmişten bakarsanız kendini bu ülkeden görmüyor. Dışardan gelen akıl hocalarından yada kendini türk kabul etmeyenlerden görüyor. Yandı üniversitelerde eğitim yapanlar.Aslında bu kişi bana göre çağdaş olamamış.Eğitimli olmasına rağmen.
    cem özcan / 05 Şubat 2008 14:19
  • nesin sen. İBLİSMİ. 

    SENMİ TÜRK GENÇLİĞİNİ EĞİTİP ÖĞRETİP YETİŞTİRECEK HOCASIN YANİ BELLİKİ SEN OLSAN OLSAN TÜRK GENÇLİĞİNİ ZARARLI VE ZEHİRLİ GÖRÜŞLERİNLE NASILDA ZEHİRLEYECEK BİR BEYİNSİN,BEN TÜRK GENCİ OLARAK SANA ZERRE KADAR GÜVENMEM,BELLİKİ DERSİNE İYİ ÇALIŞAN O TÜRK DÜŞMANI AVRUPALI HOCALARININ KARŞIMIZA ÇIKARDIĞI BİR KUKLASIN SENDE TÜRKLÜK NAMINA BİZ ASİL KANLARA VERECEK HİÇBİRŞEY GÖREMİYORUM,SÖYLESENE SEN NESİN AJANMI YOKSA İBLİSMİ BİZ ATATÜRKÜN EVLATLARI SENİN GÖZÜNDEN ANLIYORUZ EMİN OL MAKSADINI, ŞİMDİ BİR KURTULUŞ SAVAŞI OLSA TEMİZLENECEKLERDENSİN CANIM TÜRKİYEMDEN.
    vedatpolat / 01 Şubat 2008 19:11
  • soytarı 

    kendisi tv'de nuh tufanı ve adem ile havvayı inkar eden islama uzak , bilim adına darwin teorileri gibi safsatalara inandığını söyleyen biridir.Her halde atalarını maymun zannediyor.Bunun gibi hocalara çocuklarımızı emanet ediyoruz dinsizlik aldı başını gidiyor
    ahmet yeter / 31 Ocak 2008 19:58
  • YAHUDİ PİYONU 

    Sayın Prof. Celal ŞENGÖR anladığım kadarıyla tam bir HALK DÜŞMANI ve YAHUDİ UŞAĞI. ORTA ÖĞRENİMİ DAHİL TÜM İHTİSASINI AMERİKAN OKULLARINDA YAPMIŞ. HALİNDEN ÇOK BELLİ...
    Hüdaver / 30 Ocak 2008 20:15
  • ukala 

    karanlık güçlerin yetiştirdiği bir maşa kokusu var.
    Serdar Gökhan / 30 Ocak 2008 14:41
  • cahil 

    kendi halkının ve kültürünün cahili.
    senol / 30 Ocak 2008 12:47




HAYY web



Künye | Manifesto | Sorumluluk | Reklam | Bize Ulaşın
tamamen özgür yazılım geliştirme araçlarıyla üretildi. Haber Sistemi

11.518 ms